3000 namn!

Namninsamlingen för att bevara naturen i Tollare går över all förväntan! Hörde av Margareta(Boo miljö- och naturvänner) att det nu är en bit över 3000 namn på listorna! Helt fantastiskt! De kommer att överlämnas till miljö-och stadsbyggnadsnämnden nu på onsdag.

Jag har inte så stor del i det själv, det är BooM som har gjort det mesta. Jag stod vid Hemköp i Lännersta förra söndagen några timmar tillsammans med Margareta och vi fick ihop drygt 80 namn, inte illa en söndagseftermiddag då det inte är någon större rush. Det var inte särskilt svårt att få folk att skriva på, nu är det bara att göra samma sak för Ryssbergen!

Aporopå Ryssbergen ska jag dit på onsdag med en reporter från Nacka-Värmdöposten, äntligen har de vaknat!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var ligger Ryssbergen? Vet du om det är långt ifrån Finntorp?

Postat av: NatureFootstep

Hoppas ni lyckas :)

2008-12-10 @ 12:27:03
URL: http://www.metrobloggen.se/NatureFootstep
Postat av: Ronny

Ryssbergen är inte långt från Finntorp. Det ligger norr om Värmdöleden mellan Ryssvikens båtklubb och Vikdalen. Man kan komma in i området genom tunneln under motorvägen vid Birkavägens slut.

2008-12-15 @ 16:02:00
URL: http://ronnyfors.blogg.se/
Postat av: William

Tack för svaret! Då var det där jag trode att det låg. Jag går nämligen i skolan i Finntorp så det är nära. Jag var och gick där (ryssbergen) för ett tag sedan och såg en hona mindre hackspett. Glömde skriva namn på min förra kommentar

2008-12-15 @ 16:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback