Äntligen bofink och stare!

På väg till t-banan här Bagis i morse så fick jag äntligen höra sjungande bofink och stare. Och en strof från rödvingetrasten, eller var det staren? Tror på det sistnämnda faktiskt. Annars har jag tillbringat denna fantastiska vårdag inomhus, det var Naturskyddsföreningen i Stockholms län som hade årsstämma och det vill man ju inte missa. Dessutom skulle jag bli vald som ersättare i länsförbundets styrelse så det var väl bäst att vara på plats, trots att den envisa förkylningen inte riktigt släppt.

Såg också min första strandskata för i år. Vi skulle ta en gruppbild utomhus på alla deltagare då en standskata visade upp sig på ett hustak en kort stund. Vi var på Skeppsholmen och även där sjöng bofink och stare och
nagelörten blommade.

Kan inte riktigt släppa detta med att ekologisk odling inte skulle räcka till för att försörja världens befolkning med mat, kolla här på en mycket intressant rapport om hur man i Etiopien bl.a. lyckades tredubbla skördarna och höja grundvattennivåerna(som hade sjunkit stadigt under lång tid innan) med helt ekologiska metoder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback