Ugglor och gamla bruk med NBF

Uggleexkursion till Uppland - lördagen den 14 mars.


Åter till ugglemarkerna mellan Knutby och Harg. I dagsljus åker vi genom en gammal kulturbygd och passerar de gamla bruken Vällnora och Bännebol. Vi intar en tidig middag i Gimo. I mörkret sedan ugglelyssning. Små korta promenader, inga större strapatser.  


Avfärd från Nacka kl. 08.30 i bil.

Återkomst sent på lördagskvällen.

Anmälan till Pelle R på tel 550 609 26 eller 076-2162439,
Deltagaravgift 200:-; Ungdomar fritt!


Kommentarer
Postat av: Bosse

Varför skriver du in det här nu när anmälningstiden redan har gått ut!!!!

2009-03-08 @ 11:04:23
Postat av: Ronny

Tänkte inte på det, men det går bra att anmäla sig under veckan!

2009-03-08 @ 13:27:05
Postat av: William

Jag ställer min vanliga fråga, måste man vara medlem i någonting för att vara med? Ni åker ju tidigt så har ni tänkt någon annan skådning än ugglelyssning innan skymningen? Jag tolkar det så att det är 8.30 på morgonen som ni åker, stämmer det?

2009-03-08 @ 20:20:12
Postat av: Ronny

Man behöver inte vara medlem i NBF, alla är välkomna! Vi skådar en del på vägen upp, det kan vara mycket rastande fåglar på fälten i Knutby-trakten och så gör vi en vandring i Pansaruddens naturreservat. Vi är väl där lite sent för chans på roliga spettar, de är ju så morgontidiga av sig. Men det är en fin blockrik granskog som är värd att upplevas. Är slagugglan kvar i Uppsala lär vi kolla in den oxå!

2009-03-08 @ 21:40:44
Postat av: William

OK, Ugglan i Uppsala har ju setts hela dagen idag så den är säkert kvar. Jag är väldigt sugen på att åka med men jag har match samtidigt. Jag ska prata med tränaren så jag kanske kan följa med.

2009-03-11 @ 21:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback