Regnig vandring i Tollare

Ja, blött blev det i söndags. Trots det slöt inte mindre än 14 personer upp! Det var faktiskt uppehåll till kl 10:14, ungefär, men när vandringen började, kl 10:15, började regnet strila ner. Nu var det inget hällregn som tur var men några fick vika av i förtid i allafall.
Regnet till trots, det blev en mycket bra vandring där deltagarna fick mycket information om dels byggplanerna och alla turer kring Tollare och dels om naturen och vilka värden Tollareskogarna hyser. Margareta Josefsson från Boo miljö- och naturvänner stod för det förstnämnda och undertecknad för det senare. Tror det blev en intressant vandring.

Margareta hade gjort iordning namninsamlingslistor som vi ska gå runt med. Den finns också
här. Skriv på!

Jag blir faktiskt lika förvånad varje gång jag är i Tollare över hur fina skogar det är, de har inte bara höga naturvärden utan de är också väldigt vackra och erbjuder verkligen det man kallar "upplevelsevärden". Vore hemskt om man bygger sönder de här skogarna. Jag ska försöka göra en ordentlig fotodokumentation av Tollareskogarna och jag kommer att lägga ut bilder här vartefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback