Läser NCC Naturbloggen?

Ja, det verkar faktiskt så! Följande kommentar är skriven av Margaretha Josefsson, Boo Miljö- och naturvänner.

"Fantastisk beskrivning du gjort - direktcitat ur NCC:s reklam.
Ja, som den såg ut t.o.m i går kväll - då jag senast collade din blogg.
Just nu skulle jag visa det hela för min man. Och vad upptäcker jag till min förvåning !!
Jo, NCC har ÄNDRAT i sin presentation. Inga små sommarstugor finns längre med i beskrivningen av området (under flik Område). Och hela ditt citat ovan (som jag också läste i går kväll) där NCC rekommenderar skidåkning, löpning, ridning, liv i rörelse med fina promenadstråk - det är faktiskt BORTTAGET.
Säg inte att en liten blogg inte kan påverka - åtminstone så mycket att NCC försöker tvätta bort lite av sin förljugna bild. Men alla de 5.000 som registrerade sig i tron att alla dessa ljuvligheter skulle finnas - de måste väl bli besvikna ? !
Nu lockar man i stället med Bagarsjöns strand och plogad skridskobana vintertid. NCC vet nog inte att det är de kringboende (medlemmar i Badsjöföreningen karparna)som bekostar och genomför plogningen."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läs http://fpnacka.blogspot.com/2009/02/censur-i-tollare.html

2009-02-19 @ 22:44:03
Postat av: Margaretha

HaHa - det är tur att det finns "datanördar" - jag menar dataexperter - som Lennart. Som jag grämde mig att jag inte för länge sedan skrivit ut NCC:s första "flotta" beskrivnng av Tollare.

Annars skulle ju alla kunna påstå att både Ronny och jag fantiserade och ljög.

Tack för att du kastade dig på din vita springare

Lennart.

2009-02-20 @ 10:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback